Liberal bloggare = låginkomsttagare.

Gjorde en liten studie av de bloggare som finns här med liberala värderingar, vilket mest verkar vara följande värderingar ”Klimatförändringen existarar ej, A=A,Egoism, hash och pedofili ska vara lagligt.”. Det underliga är att alla jag tittat på ligger på noll i årsinkomst, visserligen kunde man ju tro att de flesta pluggar eller liknande vilket skulle förklara den låga inkomsten. Men vid närmare granskning så ser man att de har socialbidrag eller går på aktivitetsgarantin. Detta gör ju att det är lite svårt att förstå hur dessa samhällets utstötta hela tiden gnäller om att de har för lite frihet, som om dom som redan ligger på botten skulle få mer frihet om råkapitalism rådde? Snarare skulle det vara så att de helt gått under utan ett samhälle som stöttat dem.

5 svar to “Liberal bloggare = låginkomsttagare.”

  1. mksblogg Says:

    Jag känner ju till en del nyliberaler med rätt goda inkomster. Men om man vill vara elak kan man ju spekulera i att det låter ju rätt bra med ”frihet” och alla ska få bestämma så mycket som möjligt över sig själva, tänker man efter däremot kanske man inser att frihet på deras sätt allt för ofta blir på bekostnad av någon annan.

    Tänker man efter kan man ju se kopplingar mellan livsstil och hur naturen förändras, och tänker man efter (även utan att ha träffat något offer) kan man kanske se kopplingar mellan normalisering och propaganda för pedofili och oerhört lidande för många barn, likväl som om man tänker efter (även om man själv inte drabbats eller träffat någon irl) kan man se lidandet i missbruket och kopplingen till tillgång och särskilt hasch, denna kanske ”tyngsta” drog av alla, alkohol undantaget. Men det är ju just det där med att tänka, och där kanske det finns en koppling till vissa liberalers inkomstnivå. Tänka kan ju vara väldigt svårt.

  2. Anonym Says:

    Jo jag förstår ju att det måste finnas nyliberaler eller som jag kallar dem ultra liberaler som tjänar pengar 😉 dock har inte de jag tittat på som knåpar bloggar hela dagarna det särskilt fett. Håller med dig om att hash är bland de jävligaste som finns, eftersom den förändrar en person så mycket.

    För övrigt vill jag tacka för att du är den första som kommenterat 🙂

  3. Syster Yster Says:

    Har läst kommentarerna du lagt hos mig och de förklarar en hel del. För övrigt så blir jag då nummer två som kommenterar. Bra att du har en blogg som HETER Anonym annars så hade jag inte accepterat kommentarerna. För man behöver kunna gå in och besvara ibland.

  4. Syster Yster Says:

    Usäkta, kallar dig Anonym, ser att bloggen heter Optimalt!

  5. anonym Says:

    Jo det måste man ju få göra lixom, men ärligt så har jag försökt få honom att fatta att han kommer få lida för det ekonomiskt och socialt när fler o fler upptäcker vem han är. Jag tror inte han har förstått att han inte är anonym längre.

Kommentera

